Sidor

tisdag 15 september 2009

Domherre goes flamingo

Jag hoppas att personen som lagt ner tid på att måla denna pippi inte ser detta inlägg. Pippin köpte jag på en loppis för en tia förra veckan och nu har den fått en omgång med penseln. Har först grundat den med vanlig täckfärg och sen målat med akrylfärg. Det är första gången jag målar med akrylfärg men det är helt underbart att måla med! Täcker bra, fäster bra och torkar snabbt!

Det är väldigt mycket rosa och turkost i mitt liv just nu, det får bli septembers favoritfärger. Jag tror att jag kanske genomgår en extremt försenad prinsessperiod..

Under tiden som jag målade pippin målade dottern med vattenfärg. Jag var väldigt inne i mitt målande men hon fångade min uppmärksamhet när hon sa "Mamma titta, jag målar naveln!". Kreativitet ska väl uppmuntras? ;-)

6 kommentarer:

Millan sa...

Ha-ha... det är lätt hänt, händer hos oss med ;-)

Fröken Fräken sa...

Ja, det gäller ju att hitta det kreativa skapande som passar en själv!! ;-)

elin sa...

Jag älskar också rosa! Och turkost, eller "Petrol" som de alltid kallar det när det handlar om kläder. Tror jag har fastnat för den färgen för att jag tycker Elliot passar så bra i den.

Charlotta sa...

Oh ja, det klart hon ska få vara kreativ. Det finns något som heter badkar ;-) Härlig bild btw.

Turkost är för övrigt en av mina favoritfäger och det sedan långt tillbaka. Men det är väl min konstanta längtan efter havet som gör att jag älskar den färgen. Rosa har jag en mer tudelad syn på - den kan både vara fantastiskt fin och jätteful. Din fågel är dock underbar :-)

Fröken Pyssel sa...

Charlotta: Ja, rosa kan vara gräsligt fult också! Vattenfärgen måste varit riktigt kass för den var helt sjukt svår att få bort faktiskt, tror hon hade lite ränder på magen imorse ockskå, haha. Ska köpa fingerfärg istället och låta det spåra ur i badkaret :-)

Charlotta sa...

:-D :-D :-D