Sidor

torsdag 1 oktober 2009

Favoritfynd

Det är lite pyssel och mycket surfande på Blocket nu. Försöker hitta inredning till sovrummet, det ser lite tomt ut med bara två madrasser ;-) Tänkte att det ska bli ett romantiskt sovrum. Min inredningsstil är lite splittrad, kan inte riktigt välja en stil och det är svårt att kombinera lantlig, färglad och barnslig, shabby chic och 50-tal.. Kan man ha olika i olika rum? I vardagsrummet är det 50-talsretro som gäller. Tänkte visa mina favoritfynd som jag gjort och börjar med denna fina sideboard från Bålsta Auktionshall som jag ropade in för 100 kr :-)


Jag älskar för övrigt orkider! Orkidéer och garderobsblommor är de enda som överlever här hemma. Bägge växter verkar gilla lite tuffa tag med många och långa torkperioder ;-)

8 kommentarer:

Millan sa...

Jag tycker att det brukar ordna sig med tiden. Köp det du gillar så hittar du säkert ett sätt att kombinera sakerna utan att följa nån specifik stil, och om inte annat så kan man ju alltid sälja grejer på blocket ;-)

Malin sa...

Klart att du kan ha olika stilar i olika rum!
Om du har 50-tal i vardagsrummet så satsa på shabby chic i sovrumet och så kanske en färglad hall eller kök?

Charlotta sa...

Tummen upp för att du INTE har snöat in på en enda stil. Det finns inget tråkigare än när det ser ut som om någon handlat hela möblemanget på ett och samma ställe. Man kan absoult kombinera de stilar du räknar upp - jag har sett många snygga exempel på det i inredningstidningar. Vilket jättefint sideboard förresten (är själv på jakt efter ett sådant, fast lite längre). Och vilket kap - 100 spänn är ju ingenting :-)

Fröken Pyssel sa...

Tack för tipsen :-)

Lotta: Jag ska lägga upp en bild på vår andra sideboard, tror du kommer gilla den :-)

Charlotta sa...

:-D :-D :-D Det ser jag fram emot - älskar att kika in här och se vad du har fixat/sytt/fyndat

Kramar

elin sa...

Haha, garderobsblommor klarar jag av men orkidéer dör på en gång här hemma.

Carin sa...

Sjukt bra kap!

Sofia sa...

Stilren komposition! (Jag kom in hit från Ikeahacker:))