Sidor

måndag 1 februari 2010

Jag fick en liten utmärkelse :-)

Jag fick en liten utmärkelse av söta Katja som skriver så här fint om mig:
"Det finns ingen blogg som inspirerar mig så mycket som Fröken Pyssels. Vi har samma tycke och smak och jag hade aldrig vågat göra en egen marsipantårta om det inte vore för henne ;-). Har du någon gammal möbel som bara skrotar i förrådet så kan du få bra inspiration till hur du kan piffa upp den här, eller hur man ser möjligheter i loppisfynd."
Tack snälla du, jag blir superglad :-)

I utmärkelsen ingår att man ska skriva sju intressanta fakta om sig själv, så om ni vill veta mer om mig, läs nedan:

1. Jag har gått från "klipp-och-klistra" på gymnasiet, till att läsa på komvux och tekniskt basår och sedan vidare till högskolan för att slutligen ha den här utbildningen i ryggen.
2. Jag är uppvuxen på en liten ö på landet.
3. Jag har haft en väldans massa olika jobb under mitt liv. Bl.a har jag sprungit i ett ekorrhjul under Drottningholmsteaterns scen för att byta kulisser och åkt sparkcykel i kulverterna på KS för att leverera blodprov.
4. Jag har även haft väldigt olika långa anställningar, från 3 timmar (bredde inte smörgåsar tillräckligt snabbt), 1 dag (trivdes inte på en statoil-mack), 2 dagar (blev ovän med en italienare i hans delikatessbutik) till flera somrar och år på andra, trevligare ställen ;-)
5. Jag är vegetarian.
6. Jag har pluggat och jobbat utomlands flera gånger. Kan lägga Danmark, Österrike och Holland på listan.
7. Jag värmer glassen i micron innan jag äter den och jag tycker om avslagen coca cola.

Sedan skulle man skicka utmärkelsen vidare. Jag vill inte välja ut några stycken, det blir för svårt, så skickar den vidare till alla ni pyssliga kvinnor (och män för all del!) som är inne här och läser och kommenterar och inspirerar! Tack!

Inga kommentarer: