Sidor

tisdag 5 oktober 2010

En till flugsvamp

Lampan jag köpte för länge sedan har nu blivit omklädd. Den har fått en vit fot och en prickig hatt, för att matcha lillasysters flugsvampslampa som jag gjorde här om dagen.


Jag har sytt en stor cylinder med kanaler längst upp och ner som jag sedan dragit resår i. Jag tror en sådan lampskärm passar sig bättre med spetstyg och funderar på att göra om den och sträcka tyget runt skärmen istället. Frågan är hur mycket tid det är vettigt att lägga på en lampa som man inte ens kan tända? Är det någon som vet hur man gör om man har en ojordad sån där gammal rund kontakt på en lampa. Hur göra? Svårt?

9 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Ingen aning om elen. Fast söt, söt och jag är så imponerad över allt du hinner med. Här är jag glad om vi hinner klippa och klistra en stund på kvällen.

Postadress Torslanda sa...

Ingen aning om elen. Fast söt, söt och jag är så imponerad över allt du hinner med. Här är jag glad om vi hinner klippa och klistra en stund på kvällen.

Elin Ax sa...

Så söt!!
Min pappa kan sånt där med el:P

millandante sa...

Ingen vidare elektriker... men den blev ju så söt lampan!!!

:)

Malin sa...

Man skruvar loss den och köper en ny som man fäster sladdarna i.
Du ser hur den är fästad inne i den gamla, dvs de två sladdarna inuti ska till varsitt hål.

Är urusel på att förklara men om du skruvar isär den gamla så ser du.

Kiiromi sa...

Hej, vilken söt lampa och vad fin blogg du har. Jättehärlig och inspirerande. Nu ligger du bland mina favoriter :)

/Mia

Petra / Popetotrora sa...

Hehe! Det är mycket lampor just nu hos dig och mig. :-)
Den där prickiga blev jättesöt. Gillar verkligen den svarvade foten på den också!

Ha en fin kväll!

Tidsmästarinnan sa...

Tjena fröken Pyssel!
men herre min je vilken blogg du har! Jag måste läsa mer med en gång :-)
Kram på dig, vi hörs igen för hit kommer jag tillbaka - tack för din goa kommentar hos mig.
Susanne

Malin på pastill.nu sa...

Tack alla ni för söta komplimanger om lampan! Och extra tack till Malin om elbeskrivningen, det låter ju lätt som en plätt! Trodde man kanske behövde göra nått skumt med sladdarna också :-S (ignorera det faktum att jag är ingenjör ;-))