Sidor

måndag 6 december 2010

Kuddfrossa

Här är resultatet av gårdagens pysselstund. Fyra stycken kuddar med olika former av spetsdekorationer. De ska bo i kökssoffan, som väntar på att få ett sista lager med vit färg. Jag tänkte klä soffan i det grå tyget, och så hade jag en idé om att sy en hissgardin till köket av det rosa tyget, men efter sambons torktumling av det så vet jag inte riktigt om jag kan ha det som gardin längre :-S

åååh, detta mörker dödar mina foton..

Istället sydde jag en köksgardin av Alvine spets, som förövrigt är min favoritgardin och bor i vardagsrummet samt tidigare även huserat sänghimmel i storasysters rum. Det blev inte så bra.. Det ser lite.. futtigt ut? Kanske blir det bättre om jag tar lika mycket tyg till så att det liksom bubblar sig lite? Eller så syr jag en hissgardin i det rosa tyget iaf, för att testa.. eller så försöker jag hitta ett helt annat tyg, kanske någon fin tunn bomull med rosa eller grå prickar eller rutor?

1 kommentar:

.................... sa...

Mycket snygga kuddar, tror jag har en bit linnetyg liggande, och en massa dukar har inhandlats på sommarens loppisar. Kanske skulle ta och göra mig ett par kuddfodral.
Ha det gott =)