Sidor

söndag 13 mars 2011

Naken lampa

Den här lampan har hängt i mina föräldrars sovrum i sisådär 30 år. När de nu renoverade sovrummet och jag bad att få lampan såg de lite förvånade ut.


Och kanske ännu mer förvånade när jag sa att den skulle vara naken ;-) Piffad med en sladd från Bolagret hänger den nu i storasyster rum.



Ser enkelt ut, men det var rätt pillrigt. Jag har sågat bort några, i mitt tycke, onödiga grejer på lampan, filat bort limrester, spraymålat där färgen lossat samt nästan slitit av mig håret för att lyckas förkorta lampsladden från helvetet ;-) Puh!

Det här får bli mitt söndagsbidrag till Fabriken. Kika in där för fler inspirationsbilder.

14 kommentarer:

Ewa sa...

Jag har hållt på med en sån i ca ett år nu. Nån hade hade limmat fast bomullsband, snurrat dessutom, runt hela stålskelettet. Sen var själva skärmtyget limmat fast på bomullsbandet.Jag har suttit med rakblad för att få loss skiten. NÅÅÅÅÅÅÅN gång blir den kanske färdig men det dröjer nog. Har en på fot oxå som står i projekthörnan, den är lite enklare men det kanske dröjer till 2013, who knows! Snygga blir de iaf!

Mia sa...

Enkel och snygg.
Jag funderade också ett tag på att låta skärmen vara som den var. Men till slut bestämde jag mig för att klä in den.
Skulle det vara så att jag vill ha den bar igen så är det ju bara att ta bort tyg och band.

Jenny Bergvall sa...

FIN!!

Petra / Popetotrora sa...

Otroligt snyggt! Jag har tänkt länge att jag vill göra något liknande och spanar ständigt efter en passande lampskärm på loppis. Men än så länge har jag inte sprungit på den "perfekta". Jag får söka vidare.

Ha en fin söndageftermiddag och kväll!

Pysselmajorna sa...

Den blev superfin!! Så himla snyggt med en stor glödlampa och den rosa sladden :)

Pysselmajorna sa...

Den blev superfin!! Så himla snyggt med en stor glödlampa och den rosa sladden :)

Åsa sa...

Jättekul idé, det blev verkligen superfint!
/Åsa

Marie - Systrarna sa...

Men nu måste ju även jag! HAr en skärm här hemma som jag tänkt göra precis så med, men kommer aldrig till skott. Tack för sparken i baken!

1975 by Eva sa...

Men riktigt snyggt blev det! Snyggt med den "dubbla" vågkanten nertill, om du förstår vad jag menar...

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Fint blev det iaf till slut! Underbart med den rosa sladden och vilken härlig glödlampa, vilken form.

Ulle sa...

Åh, nu vill jag oxå hitta en lämpskärm att fixa till:)
Jättefin!
Kram

E.Winberg sa...

Det var ju ingen dum idé! Jag har en gammal lampa jag vill klä om egentligen, men detta var ju riktigt snyggt!

Louise sa...

Ah så snyygg!!! /Louise

Made by Ina sa...

Super fin blev den!
Letar för fullt efter en liknande lampa, hoppas hitta den snart.
Skam den som ger sig ;)

Kram Marina