Sidor

söndag 3 april 2011

Pippihus för en kanin

Jag har pysslat ihop en liten fågelholk i papp. Pilligt som attan! Beskrivning på det söta huset finns hos Innerligt av Clara. Jag tänkte att jag skulle försöka få ihop ett litet gäng av dessa små skapelser och sätta upp dem på väggen i storasysters rum.



I den här fågeholken bor det ingen pippi. Lilla Piip råkar nämligen vara en kanin ;-)


Det här får bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild.

Ps. Svar på frågan nedan: Herrn i huset är knytteledare (Mulle för de minsta) och förberedde aktiviteter för dagens utflykt genom att bland annat prova om det gick att måla maskoten Maria Nyckelpiga på snö. Det gick bra och nu finns det ett helg gäng nyckelpigor på snön i skogen som knyttebarnen har målat :-)

13 kommentarer:

Kattjakten sa...

Å vad fint! Kanske att man testar? :-)

en matsked grejer sa...

FINT du gjort!
Kram Cecilia

Sanna sa...

Supersöt! <3

Anonym sa...

Men så underbart söt den var! Måste försöka mig på att göra en egen. Kram

Anita sa...

Finaste holken på länge, nåt att försöka sig på månne....

Petra / Popetotrora sa...

Så sött! Och visst kan kaninisar bo i fågelholkar dom också. :-)

Pysselmajorna sa...

Vad fint det blev, ser ut som ett drömhus :)

Monkan sa...

Jättegulligt litet hus och så fina mönster.

Din verktygslådetårta var ju helt oustanding :)

Erica sa...

men så sött!!

Postadress Torslanda sa...

Ljuvligt!

clara sa...

Men oooo vad fint, och så stolt jag blir!
Tack för att du delar med dej!
/Clara

Nyman sa...

Vilka söta, hade jag haft barn så hade jag gärna gjort likadana. Fast man kan ju använda dem till annat också. Måste nog testa.

Fröken S sa...

Vad fint!